Na czym polega promowanie sklepu internetowego

Kobieta rozwija swój sklep internetowy

Założenie sklepu internetowego to jedno jednak konkurencja na tym rynku jest duża i co tu mówić, nie przebiera w środkach, aby pozbyć się innych. Dlatego jednym z aspektów zaistnienia jest odpowiednia, zaznaczam słowo odpowiednia promocja.

Od czego zacząć promocje sklepu?

Zanim rozłożymy na części wachlarz dostępnych narzędzi do promocji sklepu internetowego zajrzyjmy krytycznym okiem do samego sklepu.

Wygląd sklepu ma wpływ

Jest kilka rzeczy, które należy w samym sklepie dopracować, zanim zaczniemy dalszą część działań. Należą do nich:

  • zdjęcia – jakość, ilość ich zależy od branży ale warto mieć minimum 2, a w branży modowej nawet 6-8,
  • szybkość ładowania się strony sklepu – większość ludzi rezygnuje już po 3-4 s lagowania,
  • kompatybilność z tabletami, smartfonami,
  • dobrze zrobiona nawigacja strony, czyli produkty podzielone na kategorie główne i podkategorie, jak najbardziej intuicyjnie,
  • kolory również grają dużą rolę, jednak sklep zrobiony na pomarańczowo nie będzie się wyróżniał, a ten cały na czarno będzie ciężko odczytać,
  • opisy kategorii, produktów, to nie tylko poda nie parametrów, dobry opis to part pozycjonowania,
  • transakcja powinna zajmować klientowi trzy kliknięcia, im więcej trzeba uzupełniać danych tym więcej porzuconych koszyków.

Narzędzia do promocji sklepu internetowego

Sposób oraz kanały promocji jakie można wykorzystać w dużej mierze zależą od specyfiki branży w jakiej działa sklep. Nie wszystko jest dobre dla każdego. Może się też okazać, że to co sprawdzało się rok temu obecnie już nie działa i trzeba szukać innego sposobu.

Najbardziej popularne sposoby promocji sklepu internetowego

Wśród dostępnych obecnie możliwości mamy naprawdę w czym wybierać. Jednak wcześniej warto sobie sprawdzić gdzie będzie największa możliwość zdobycia klientów:

  • portale społecznościowe – top 1 jeśli chodzi o szukanie ludzi, których interesuje nasza branża, kluby czy grupy tematyczne, prowadzenia fanpejdża
  • marketing szeptany – daje duże możliwości chociaż jego złota era w zdobywaniu klientów minęła bezpowrotnie, ale za to nadal wykorzystują go booty indeksujące stronę
  • linki odsyłające do sklepu – bardzo dobrze działa ten sposób, im więcej się o nas pisze (pozytywnie)w internecie tym bardziej jesteśmy wiarygodni;
  • treść na sklepie – to także wpływa na pozycje, szczególnie unikalność tekstu oraz systematyczne dodawanie, do tego najlepiej wykorzystać blog firmowy.

W dobie internetu przed sklepami otwierają się o wiele większe możliwości jak do tej pory. Obecnie handel jest jednym z najważniejszych działów gospodarki. Dzięki niemu mogły rozwinąć się inne branże. W tym właśnie marketing internetowy.

One Reply to “Na czym polega promowanie sklepu internetowego”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.